ଶ୍ରୀଶ୍ରୀଠାକୁର = ଦେବତା ମାନେ ଦୀପ୍ତମାନ ସତ୍ତା । ସେବା , ଶକ୍ତି ଓ ପ୍ରେରଣା ସଞ୍ଚାରଣର ଭିତର ଦେଇ ଯିଏ ମଣିଷର ଅସ୍ତିତ୍ବକୁ ସମୁନ୍ନତ କରି ତୋଳେ ତା'ର ଅନ୍ତରର ଶ୍ରଦ୍ଧାର ଆସନରେ ସ୍ଥିର ଉଜ୍ଜ୍ବଳରେ ଦୀପ୍ତି ପାଏ, ତାଙ୍କୁ ମଣିଷ ଦେବତା ଆଖ୍ୟାରେ ଆଖ୍ୟାୟିତ କରେ। ଦେବକଳ୍ପ ମଣିଷକୁ ଯେମିତି , ମଣିଷ ଦେବତାଙ୍କ ପରି ଶ୍ରଦ୍ଧା କରେ, ବିଶେଷ -ବିଶେଷ ଭାବ ଓ ଶକ୍ତିର ପ୍ରତୀକକୁ ବି ମଣିଷ ସେମିତି, ଦେବ - ଦେବୀ ହିସାବରେ ଭକ୍ତି କରେ। ତଦ୍ ଭାବସିଦ୍ଧ ସାଧକର ଉପଲବ୍ଧି ରେ , ସେମାନେ ଧରା ଦିଅନ୍ତି । ଆଉ, ପ୍ରତ୍ୟେକ ଦେବାଦେବୀ ର ମଧ୍ୟରେ ଭଗବତ୍ତା attribute (ଗୁଣ ) ରକମେ - ରକମେ ଉପଲବ୍ଧି କରାଯାଏ। ସେଥିପାଇଁ, ମଣିଷ ସେମାନଙ୍କୁ ଭଗବାନ କହିବାକୁ ଦ୍ୱିଧା କରେ ନା। ଏହାର ମାନେ ଏହା ନୁହେଁ ଯେ, ଭଗବତ୍ତା କହିଲେ ଯାହା ଯାହା ବୁଝାଏ ତା'ର ସବୁଗୁଡିକ, ପ୍ରତିଟି ଦେବ କଳ୍ପନା ର ମଧ୍ୟରେ ବିଦ୍ୟମାନ। ସେଥିପାଇଁ, ଆତ୍ମା ବା ବ୍ରହ୍ମ କହିଲେ ଯାହା ବୁଝାଏ, ଦେବତା ତାହା ନୁହେଁ । ମୁଁ ବୁଝେ, ଇଶ୍ୱର ପ୍ରତ୍ୟେକ ର ଭିତରେ ହିଁ ପକ୍ଷପାତ ଶୂନ୍ୟ ଭାବେ ବିଦ୍ୟମାନ, କାରଣ , ସେ ହିଁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ର ଅସ୍ତିତ୍ବ । କିନ୍ତୁ, ଯେ ଯେତେ ଆଗେଇ ଯାଏ ତାଙ୍କ ଦିଗକୁ, ତାଙ୍କର glow ( ଦୀପ୍ତି ) ସେତେ, ସେହି ମଣିଷ ମଧ୍ୟରେ ଫୁଟି ଉଠେ । ଆଲୋକ ସମସ୍ତଙ୍କ ପ୍ରତି ସମାନ, କିନ୍ତୁ ଯିଏ ଆଲୋକ ଦିଗକୁ ଯେତେ ଆଗେଇ ଯାଏ , ସେ ସେତେ ଆଲୋକବାନ୍ ହୋଇ ଉଠେ । ରସୁଲ ଜଣେ ଆଲୋକବାନ୍ ପୁରୁଷ, ସେଥିପାଇଁ , ମଣିଷ ତା'ଙ୍କୁ ଅନୁସରଣ କରେ। ଦେବତାଙ୍କ ବେଳକୁ ବି ଏଇ କଥା । ସେମାନେ ମଧ୍ୟ ଇଶ୍ୱରଙ୍କ ଆଲୋକରେ ଆଲୋକିତ-- ପ୍ରତ୍ୟେକ ତାଙ୍କ ପରି କରେ । ପୁଣି ଗୀତା ରେ ଭଗବାନ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ କହିଛନ୍ତି,
" ଦେବାନ୍ ଦେବଯଜୋ ଯାନ୍ତି
ମଦ୍ ଭକ୍ତା ଯାନ୍ତି ମାମପି"
( ଦେବ - ଊପାସକଗଣ ଦେବତାଗଣକୁ ପ୍ରାପ୍ତ ହୁଅନ୍ତି, ଆଉ ମୋର ଭକ୍ତଗଣ ମୋତେ ହିଁ ଲାଭ କରନ୍ତି ।) ଯାହାର ଯେମିତି ଭକ୍ତି ରୁଚି, ସେ ସେଇ ପଥେ ହିଁ ଚାଲେ।
" ଦେବାନ୍ ଦେବଯଜୋ ଯାନ୍ତି
ମଦ୍ ଭକ୍ତା ଯାନ୍ତି ମାମପି"
( ଦେବ - ଊପାସକଗଣ ଦେବତାଗଣକୁ ପ୍ରାପ୍ତ ହୁଅନ୍ତି, ଆଉ ମୋର ଭକ୍ତଗଣ ମୋତେ ହିଁ ଲାଭ କରନ୍ତି ।) ଯାହାର ଯେମିତି ଭକ୍ତି ରୁଚି, ସେ ସେଇ ପଥେ ହିଁ ଚାଲେ।
0 Comments